Empire Earth
Empire Earth
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Empire Earth
 
Empire Earth II
 
Közvéleménykutatás
Szavazz, mert fontos, hogy minél jobb legyen az oldal!
Foglalkozzunk a második résszel is?

Igen, csak azzal!
Jól hangzik, azt mondom igen
Nem ismerem, bemutathatnátok.
Lényegtelen, megfelelel nekem az első rész is
Ne, semmiképp
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Menü
 
Empire Earth II bemutatás

              Empire Earth 2
 
2005.05.22.

Az Empire Earth II egy igencsak nagyszabású játék, mit nagy, grandiózus. Nem csak azért, mert hatalmas időszakot ölel át, hanem mert rengeteg lehetőség rejlik benne - rengeteg variáció, taktika. Ugyanakkor az is elmondható róla, hogy nem az alkalmi játékosoknak szól, hanem az "elitnek". A játék méretéhez bizonyos fokú bonyolultság is párosul, amihez még hozzájönnek az újdonságok is, amiket szintén meg kell tanulni. De ha hajlandó az ember órákat áldozni a tanulásra, akkor a játék meghálálja, mert ha belejövünk, akkor hosszú-hosszú heteket, hónapokat tölthetünk el vele.


Nem volt nagyobb ez a piramis??

Hasonlóan az Empire Earth-höz, a folytatás is egy hatalmas szeletet dolgoz fel az ember történelméből, kezdve az emberiség igen korai szakaszától. Ám most inkább bizonyos korszakokra koncentrál a játék, a történelem azon szakaszaira, amikor egy-egy civilizáció nagyobb lépést tett, legyen az kulturális, vagy technikai előrelépés. Tulajdonképpen csak a kezdet adott, mert aztán később láthatod a korábban nyilakkal harcoló népedet nukleáris- és lézerfegyverekkel küzdeni. Na igen. Akkor most el lehet dönteni hogy a háború előbbre vitte az emberiséget, vagy inkább hátráltatta azt.
Három nyolc küldetésből álló kampány követi végig Korea, Poroszország, és az USA törekvéseit egészen a kezdetektől, és hogy meddig, az csak rajtunk áll. Mindhárom nagyon izgalmas, és kellően változatos ahhoz, hogy végig érdekes maradjon a játék. A küldetések jól megszerkesztettek, és ami külön jó, hogy nem feltétlenül kell megölni mindenkit a pályán a győzelemhez - ami szép is lenne a játék méreteit figyelembe véve. A nehézség változó, egy-egy küldetés kifejezetten nagy kihívás jelent, pl. amikor a poroszokkal harcolunk Napóleon ellen. Ehhez párosul még egy egészen kifinomult AI. Az ellenség apróbb támadásokkal igyekszik kipuhatolni a gyenge pontjainkat: ahol csúnyán kikap, erős a védelem, ott valószínűleg ne számítsunk újabb támadásra, viszont ahol vérrel-verejtékkel vertük vissza, ott valószínűleg gyorsan újból feltűnik.
A sima egyjátékos módok között rész vehetünk olyan csatákban, amelyek nem csak az adott háborúban jelentettek fordulópontot, hanem a világ alakulásában is. Normandiai partraszállásnál és kínai Három Királyság konfliktusban is harcolhatunk mindkét oldalon, és nem kell a történelemkönyvekre hagyatkozni, az előbbi példánál nyugodtan nyerhetünk a németekkel is.
Visszatérve az elején említett bonyolultságra: az egyik oka ennek az az irányítás. A sok extra dolog miatt (citizen manager, war plan, és picture in picture, ezekről mindjárt több szó esik) annyi gyorsbillentyűt kell megtanulni, mint a rosseb. És ellentétben a legtöbb stratégiai játékkal, itt nem lehet megkerülni őket, ha jól akarunk játszani, élvezni szeretnénk, akkor muszáj megtanulni. Na jó, egyjátékos módban mondjuk a pause-zal spórolhatunk egy kicsit, de többjátékos módban nem! Ez a szomorú igazság.


Az ókor. Mit is tettek a rómaiak értünk?
De azért akadnak benne jópofa újdonságok is, mint például a "Citizen Manager". Ez a tipikus RTS-es gyűjtögetést könnyíti meg. Tulajdonképpen egy térképről van szó, ahol a bányákat, meg a többi érclelő helyet látjuk, és pár könnyed mozdulattal azonnal munkára bírhatjuk a potyázókat. Nagyon egyszerű kezelni, könnyen és hatékonyan szervezhetjük meg az erőforrás begyűjtését. Egyetlen hibája, hogy bár a bányákat látjuk rajta, a polgárokat nem.
A "picture in picture", azaz kép a képben funkció segítségével hat különböző helyen állíthatunk le kamerákat, és követhetjük nyomon az ott történő eseményeket a képernyő jobb alsó sarkában. A hat képet az F1-F6 billentyűkkel válthatjuk. Ez igazából egy tök jó ötlet. Mert például míg egy hatalmas csatát figyelünk és irányítunk a nagy képen, addig fél szemünket otthon tarthatjuk, és figyelhetjük a gazdaságot, vagy hogy nem akar-e valaki hátba támadni. A kémeknek is fontos szerepük van, őket is nyomon követhetjük.
Még egy újítás van, amit eddig még nem-igen láthattunk, az az un. "War Plan". Bejön egy térkép, amin vonalakat és karikákat rajzolva elkészíthetjük a haditervet, amit aztán átküldünk a szövetségeseinknek, legyen az ember, vagy számítógép. Összehangolhatjuk a támadásokat, jól kihasználhatjuk a szövetség nyújtotta előnyöket, egyesült hadseregeket.
Nagy hangsúlyt kap a diplomácia is, aminek része az előbb említett haditerves dolog is. A térképen bárkivel szövetségre léphetünk, kérdés hogy kiben bízunk és kiben nem (ez multiplayerben azt hiszem még fontosabb). Igazából ez a bárkivel szó nem is igaz, mert a történelem korlátozza a lehetőségeket. Sőt, tovább léptek: katonai segítségen kívül területeket adhatunk át, sőt, még azt is meghatározhatjuk, hogy milyen egységek léphetik át a határunkat. Skirmish módban például egyszerre 10-en lehetünk a pályán (lehet az ember és/vagy AI vezérelt nép is), így multiban fontosabbak a diplomáciai kapcsolatok, mint gondolnánk.

Rohadt köd, rohadt ellenség, rohadt Steve Alan!
A többjátékos módban létezik egy un. handicap-rendszer is, aminek segítségével jelentős előnyre tehet szert egy játékos gazdaságilag, vagy katonailag, beállítástól függően. Hogy ez miért jó? Mert így egy totál kezdő és hardcore stratéga is élvezetesen tud egymás ellen játszani. Kiegyenlítődnek az esélyek, ezért mindenki élvezheti a játékot, az még izgalmasabb lesz. De ezen kívül még sok-sok lehetőség rejlik a EE2-ben, csak fel kell fedezni őket. Egy meccs folyamán például pontokat gyűjthetünk három területen: a katonai irányításért, a birodalom és a gazdaság szervezéséért. Aki a legjobb volt ezeken a területeken, az különböző bónuszok közül választhat magának egyet, ami erősebbé, vagy gyorsabbá, összességében hatékonyabbá teszi az egységeit.
A játékmenetet befolyásoló tényezők közül érdemes kiemelni az időjárást. Hamar megtanuljuk majd, hogy mikor érdemes hadjáratot indítani. Nyáron jók a látási viszonyok, gyorsan haladnak az egységek, de viharban, télen mindez az ellenkezőjére vált. Ugyanakkor ebben rengeteg taktikai lehetőség is rejlik, ugyanis bár télen, rossz időben rossz támadni, ugyanakkor lehet hogy az ellenség abszolút nem számít rá. Bízni kell a jó taktikai érzékünkben, és persze még jobban a kémeinkben! :)
Az egyetlen dolog, ami fordítva sült el a játékban, az az utak bevezetése volt. Ezeken elvileg sokkal gyorsabban haladnak az egységek (már az ókorban is nagyon fontosak voltak az utak), de valami csúnyán benéztek a készítők. Ha van A és B pont között egy nyílegyenes utunk, az egységek akkor is letérnek róla. Ez hagyján, de a hídon simán képesek beragadni, akadályozni a többieket. Borzasztó.

Már csak a Jedik hiányoznak…
Grafikai téren nem brillírozik a játék, de még a megfelelő kategóriába esik, figyelembe véve a játék komplexitását. A fő probléma az épületek és az egységek hasonlósága. Persze mindegyik népnek különböző egységeik vannak, az adott korban mégis nagyon hasonlítanak egymásra, még két alapvetően más civilizációnál is. Még ha nem is alkalmatlankodunk a sablonos kinézet miatt, a grafika akkor is elmarad a mai kor szintjétől. Egyedüli kivétel ez alól az időjárás effektjei, amelyek fantasztikusak! De az animáció durva, úgy általánosságban elmondható, hogy mindenből hiányzik a részletesség.
Az egységek "benyögései" ismétlődnek, egy idő után fárasztóvá és unalmassá válnak. A háttérzene már sokkal jobb, különböző stílusú muzsika jár minden civilizációhoz. Több dallam is fülbemászó, de itt is elmondható, hogy egy idő után unalmassá válnak.

Összességében úgy gondolom, hogy a fent említett hiányosságok szinte eltörpülnek a rengeteg pozitívum mellett. Összetettsége ellenére vagy éppen azért nagyon élvezetes mind az egy- mind a többjátékos mód, és a sok lehetőségnek köszönhetően hosszútávon is jó szórakozást nyújt. A jó játékhoz szinte elengedhetetlen gyorsbillentyűk magolása lehet csupán visszataszító, de ez is inkább a kezdőknek. Mindenesetre érdemes kipróbálni, és a szokásosnál egy kicsivel több időt szánni a tanulási fázisra.

Empire Earth II
Kiadó: VU Games
Megjelenés: 2005. 3.
Hivatalos weboldal: http://www.empireearth2.com/home.html

Írta: Gémesi Szabolcs "GeNeZiS" I 2005. 05. 22.
Kicsit nehéz lehet a kezdőknek, és a grafika is gyenge, de egy nagyszabású játékról van szó, kevés hibával, sok játéklehetőséggel, nagyszerű játékélménnyel.
Pozitívumok:
változatos, izgalmas játékmenet, sok lehetőség, jó mutiplayer

Negatívumok:
gyenge, sablonos grafika, utat nem találó katonák

 
Cheat
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Dátummérő
2024. Május
HKSCPSV
29
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
<<   >>
 
Időmágus
 
Mennyien vagyunk?
Indulás: 2005-08-03
 

Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!