Empire Earth
Empire Earth
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Empire Earth
 
Empire Earth II
 
Közvéleménykutatás
Szavazz, mert fontos, hogy minél jobb legyen az oldal!
Foglalkozzunk a második résszel is?

Igen, csak azzal!
Jól hangzik, azt mondom igen
Nem ismerem, bemutathatnátok.
Lényegtelen, megfelelel nekem az első rész is
Ne, semmiképp
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Menü
 
Empire Earth bemutatás

Empire Earth

Az interneten szörfölgetés közben vagy 3 éve ráakadtam egy érdekes honlapra. Egy akkor frissen alakult cég, a Stainless Steel Studios (SSSI) ismertette elképzeléseit egy új játékról, mely az Empire Earth nevet kapta. Az egészben az érdekes igazán az volt, hogy a cég vezetője és fő játéktervezője a méltán világhírű és nagy sikerű Age of Empires játék tervezője volt korábban. A terveket olvasgatva lenyűgöző listát találtam: 500.000 év történelme, 3D grafika, több száz különböző katonai egység, stb! Azóta is folyamatosan követtem a fejlesztést, olvasgattam az üzeneteket a fórumon, és persze amint a demo megjelent, azonnal letöltöttem és írtam is egy kis cikket róla. Aztán nemrég végre csöngetett a postás és letette a játék dobozát az asztalra. Persze egyből be a gépbe a CD-t, és elkezdtem játszani az új szerzeménnyel.

Az Empire Earth egy valós idejű stratégiai játék. Lassabb, mint a Westwood-nál megszokott rohangálós játékmenet, nagyjából az Age of Empires tempóját követi. Annyiban is hasonló a két játék, hogy itt is polgárok dolgoznak az erőforrások előállításán, ők bányásznak, az élelmiszeriparban dolgoznak, az egész gazdaságnak ők a motorjai. Ami nekem jobban tetszett az Empire Earth-ben az az, hogy amint kijelöltem a helyüket, pl. élelmiszer-termelés, nem kellett foglalkoznom velük többet, mert ha a termést betakarították, automatikusan újra vetettek és dolgoztak tovább. Az építkezés is hasonló a két játéknál, bár a falak építése az Empire Earth-ben szerintem bármely eddigi játéknál egyszerűbb és logikusabb. Annak, akinek az Age of Empires a kisujjában van, a játék kezelése pillanatok alatt menni fog, aki más valósidejű játékkal játszott eddig, vagy inkább más jellegű játékokkal játszott, azoknak egy kis fejtörést fog okozni a sok lehetőség kezdetben, de rövid idő alatt bele lehet jönni. Az abszolút kezdőkre gondolva több részből álló bemutató és gyakorló küldetésekkel is segítették a játék megtanulását.

Akármennyire hihetetlen, a cég állta a szavát, és gyakorlatilag a teljes internetes tulajdonságlistát meg is valósították. 14 korszakon keresztül játszhatunk, a kőkorszaki fabunkós harcostól egészen a távoli jövő számítógép vezérlésű intelligens robotjaiig építhetünk katonai egységeket. A kedvencem a XX. századi 3 korszak, amikor tankok, repülők és tengeralatjárók megjelenése teszi változatossá a játékot. Persze a 14 korszak elegendő arra, hogy ki-ki a kedvencét megtalálja, és azt halálra játszhassa.

Csak felsorolásszerűen áttekintem, hogy mi mindent lehet ezzel a játékkal csinálni: 4 komplett küldetéssorozat, amivel az ókor Görögországtól kezdve a jövő Oroszországával harcolhatunk végig a győzelemig jó néhány küldetést. Egyjátékos üzemmód, ahol a korszaktól kezdve jó néhány más beállítás is biztosítja, hogy ne ugyanazt játsszuk állandóan. Többjátékos üzemmód. Egy nagyon komoly térkép- és küldetésszerkesztő. Végül egy történetszerkesztő, amelyben a küldetéseinket fűzhetjük fel sorba, és közben kis átvezető filmecskéket vághatunk be. A felsorolásból is látszik, hogy az egyik legnagyobb léptékű játékról van szó, amit eddig PC-re készítettek. A tervezők és programozók munkáját dícséri, hogy a játék nálam hosszú órák alatt sem fagyott le. Bár a játék 3D-s motort kapott, csak egy ráközelítés funkciót kapott, és nincs lehetőség arra, hogy a képet forgathassuk. Ez persze nem biztos, hogy mindenkinek hátrányt jelent. A Dune játéknál bár lehetséges a forgatás, mégsem használtam egyszer sem.

Nézzük most a játékmenetet! A játék lenyűgöző mennyiségű és egymástól lényegesen különböző katonai egységet tartalmaz. A különböző egységek más és más erőt képviselnek egymással szemben, így pl. egy tank rohamot képes a másik játékos néhány olcsó tankelhárító löveggel, és erődítményekkel szétverni. A mesterséges inteligencia a kezdő játékosnak nagyon komoly ellenfelet jelent, és ha a maximális szintre állítjuk, még a gyakorlottabbak is megizzadnak ellene. Aki ezen is túl jutott, annak pedig ott a lehetőség arra, hogy az interneten más, komoly gyakorlattal rendelkező játékos ellen próbálkozzon. A játék tervezők figyeltek arra, hogy kevés legyen a mechanikus tevékenység a játékos részéről, és a játék sebesség éppen megfelelő arra, hogy a stratégiát ki lehessen dolgozni és végre is lehessen hajtani. A katonai egységek inteligensen viselkednek. Alapfelállásban követik és lövik (vagy legalábbis harcolnak, ha nem mindenkinek jutott puska :-) az ellenfelet, ami zavaró lehet egyes esetekben, de ezt is meg lehet változtatni. Olyan kis részletekre is figyeltek, hogy pl. a repülőgépek a repülőtérre leszállnak, illetve onnan felszállnak, és a légi csaták is nagyon élvezetesek. Igazán nincs mire panaszkodnom ennél a játék tulajdonságnál.

A játék kezelőfelülete átgondolt és jól áttekinthető. Néhány esetben kis fejtörést okozott, hogy az adott tevékenységet hogyan végeztessem el az adott egységgel, de kis kattintgatás, illetve a játékleírás alapján hamar megoldódott a probléma. Nem is hiszem, hogy egy ennyire komplex játéknál lehetőség lenne arra, hogy sokkal egyszerűbben oldják meg az interfészt.

Most sajnálom csak, hogy még nincs mindenkinek 100 GHz-es gépe és NVIDIA GigaForce44-es kártyája :-), mert a grafikán bizony meglátszik, hogy egyszerre 40-50 vagy akár több egységet is meg kell jeleníteni a játékban. Így azután a különböző egységek távolról, normál szögből szemlélve ugyan jól néznek ki, de ha valamiért ráközelítettem a képre, vagy az átvezető mozikban ráközelítettek egy egységre, eléggé lelombozó látványt nyújtottak. A tankok, lövegek stb. is hogy úgy mondjam eléggé darabosak, de a katonák olyan bájvigyorral néznek vissza a játékosra, hogy az már inkább szomorú, mint nevetséges. Sajnos igazán a programozókat, vagy a grafikusokat sem lehet ezért elmarasztalni. Ők már régen mondogatták, hogy kénytelenek voltak a gépigény miatt kompromisszumot kötni, és ez lett a végeredmény. Ettől eltekintve a grafika a játék céljait tökéletesen kiszolgálja, jobb gépeken gyönyörűen és gyorsan fut. Remélem egy pár év múlva, amikor a második vagy harmadik verziója jön ki a játéknak, már olyan gépekkel rendelkezünk majd, hogy ha egy katonára ráközelítek, legalább egy Max Payne vagy egy B.J. Blazkowicz néz vissza rám.

A játék alatt kellemes háttérzene szól végig. Soha sem volt zavaró, ezért nem kapcsoltam ki, bár természetesen kikapcsolható. A városunkban körbe járva lehet hallani, amint a bányákban szorgalmasan kopácsolnak a polgáraink, és minden fontosabb eseményre fogyelmeztet a gép hangban is. A lövések is jól szólnak, és életszerűek. (Bár még nem sütöttem el egy középkori gálya hajóágyúját. :-) A hangok kellemesek és informatívak.

A játék hangulata nagyszerű, a színvilág és a grafika illik a játék komoly léptékű koncepciójához. Szinte teljesen hiányzik belőle a Red Alert 2-höz hasonlítható humor. Ha valós életbeli játékhoz hasonlítanám, akkor inkább sakk, mint Ki nevet a végén?. Persze ez nem jelenti azt, hogy ne lenne szórakoztató, inkább azt, hogy a szórakozás ennél a játéknál a gondos és pontos stratégiai tervezésen és kivitelezésen alapul. No és persze az ellenség legyőzésén!

Végezetül annyit tennék még hozzá az értékeléshez, hogy bárki, aki megveszi ezt a játékot, igazándiból nem is egy játékot, hanem egy játék csomagot vesz, hasonlóan a száz féle játék egy dobozban jellegű összeállításokhoz. Önmagában az egyes játék a négy küldetés sorozattal annyi szórakozást nyújt, amennyit gyakran nem kapunk meg egy-egy átlagos játékkal, és akkor még ott vannak az egyes és többes játékok, valamit a küldetésszerkesztő is. Ez utóbbi pedig a biztosíték arra, amennyiben valaki már oda-vissza játszott a fentebb felsorolt lehetőségeket, csak felmegy az internetre, és letölti egy másik rajongó legújabb játékküldetés eposzát. Kiváncsi vagyok rá, hogy lesz-e olyan magyar rajongó, aki elkészíti mondjuk az Egri Csillagok Empire Earth változatát?

Blade (PC Dome)

2001-12-27

[13 levél]
[16 kép]

Empire Earth

Fejlesztő: Stainless Steel Studios
Kiadó: Sierra
Forgalmazó:



Pozitívumok:
Hihetetlen mennyiségű küldetés
Változatos egyszemélyes játék
Jól megvalósított multiplayer játék
Kellemes zene, informatív hangok
Fejlett küldetés szerkesztő
Komoly mesterséges inteligenciájú ellenfél

Negatívumok:
A grafika ráközelítésnél gyenge
A kezdőknek talán túl sok lehetőség



Értékelés
Grafika 8
Hangok 9
Játszhatóság 10
Hangulat 10


 
Cheat
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Dátummérő
2024. Május
HKSCPSV
29
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
<<   >>
 
Időmágus
 
Mennyien vagyunk?
Indulás: 2005-08-03
 

Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!