Empire Earth
Empire Earth
Bejelentkezs
Felhasznlnv:

Jelsz:
SgSg
Regisztrci
Elfelejtettem a jelszt
 
Empire Earth
 
Empire Earth II
 
Kzvlemnykutats
Szavazz, mert fontos, hogy minl jobb legyen az oldal!
Foglalkozzunk a msodik rsszel is?

Igen, csak azzal!
Jl hangzik, azt mondom igen
Nem ismerem, bemutathatntok.
Lnyegtelen, megfelelel nekem az els rsz is
Ne, semmikpp
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 
Men
 
Empire Earth bemutats

Empire Earth

Az interneten szrflgets kzben vagy 3 ve rakadtam egy rdekes honlapra. Egy akkor frissen alakult cg, a Stainless Steel Studios (SSSI) ismertette elkpzelseit egy j jtkrl, mely az Empire Earth nevet kapta. Az egszben az rdekes igazn az volt, hogy a cg vezetje s f jtktervezje a mltn vilghr s nagy siker Age of Empires jtk tervezje volt korbban. A terveket olvasgatva lenygz listt talltam: 500.000 v trtnelme, 3D grafika, tbb szz klnbz katonai egysg, stb! Azta is folyamatosan kvettem a fejlesztst, olvasgattam az zeneteket a frumon, s persze amint a demo megjelent, azonnal letltttem s rtam is egy kis cikket rla. Aztn nemrg vgre csngetett a posts s letette a jtk dobozt az asztalra. Persze egybl be a gpbe a CD-t, s elkezdtem jtszani az j szerzemnnyel.

Az Empire Earth egy vals idej stratgiai jtk. Lassabb, mint a Westwood-nl megszokott rohangls jtkmenet, nagyjbl az Age of Empires tempjt kveti. Annyiban is hasonl a kt jtk, hogy itt is polgrok dolgoznak az erforrsok ellltsn, k bnysznak, az lelmiszeriparban dolgoznak, az egsz gazdasgnak k a motorjai. Ami nekem jobban tetszett az Empire Earth-ben az az, hogy amint kijelltem a helyket, pl. lelmiszer-termels, nem kellett foglalkoznom velk tbbet, mert ha a termst betakartottk, automatikusan jra vetettek s dolgoztak tovbb. Az ptkezs is hasonl a kt jtknl, br a falak ptse az Empire Earth-ben szerintem brmely eddigi jtknl egyszerbb s logikusabb. Annak, akinek az Age of Empires a kisujjban van, a jtk kezelse pillanatok alatt menni fog, aki ms valsidej jtkkal jtszott eddig, vagy inkbb ms jelleg jtkokkal jtszott, azoknak egy kis fejtrst fog okozni a sok lehetsg kezdetben, de rvid id alatt bele lehet jnni. Az abszolt kezdkre gondolva tbb rszbl ll bemutat s gyakorl kldetsekkel is segtettk a jtk megtanulst.

Akrmennyire hihetetlen, a cg llta a szavt, s gyakorlatilag a teljes internetes tulajdonsglistt meg is valstottk. 14 korszakon keresztl jtszhatunk, a kkorszaki fabunks harcostl egszen a tvoli jv szmtgp vezrls intelligens robotjaiig pthetnk katonai egysgeket. A kedvencem a XX. szzadi 3 korszak, amikor tankok, replk s tengeralatjrk megjelense teszi vltozatoss a jtkot. Persze a 14 korszak elegend arra, hogy ki-ki a kedvenct megtallja, s azt hallra jtszhassa.

Csak felsorolsszeren ttekintem, hogy mi mindent lehet ezzel a jtkkal csinlni: 4 komplett kldetssorozat, amivel az kor Grgorszgtl kezdve a jv Oroszorszgval harcolhatunk vgig a gyzelemig j nhny kldetst. Egyjtkos zemmd, ahol a korszaktl kezdve j nhny ms bellts is biztostja, hogy ne ugyanazt jtsszuk llandan. Tbbjtkos zemmd. Egy nagyon komoly trkp- s kldetsszerkeszt. Vgl egy trtnetszerkeszt, amelyben a kldetseinket fzhetjk fel sorba, s kzben kis tvezet filmecskket vghatunk be. A felsorolsbl is ltszik, hogy az egyik legnagyobb lptk jtkrl van sz, amit eddig PC-re ksztettek. A tervezk s programozk munkjt dcsri, hogy a jtk nlam hossz rk alatt sem fagyott le. Br a jtk 3D-s motort kapott, csak egy rkzelts funkcit kapott, s nincs lehetsg arra, hogy a kpet forgathassuk. Ez persze nem biztos, hogy mindenkinek htrnyt jelent. A Dune jtknl br lehetsges a forgats, mgsem hasznltam egyszer sem.

Nzzk most a jtkmenetet! A jtk lenygz mennyisg s egymstl lnyegesen klnbz katonai egysget tartalmaz. A klnbz egysgek ms s ms ert kpviselnek egymssal szemben, gy pl. egy tank rohamot kpes a msik jtkos nhny olcs tankelhrt lveggel, s erdtmnyekkel sztverni. A mestersges inteligencia a kezd jtkosnak nagyon komoly ellenfelet jelent, s ha a maximlis szintre lltjuk, mg a gyakorlottabbak is megizzadnak ellene. Aki ezen is tl jutott, annak pedig ott a lehetsg arra, hogy az interneten ms, komoly gyakorlattal rendelkez jtkos ellen prblkozzon. A jtk tervezk figyeltek arra, hogy kevs legyen a mechanikus tevkenysg a jtkos rszrl, s a jtk sebessg ppen megfelel arra, hogy a stratgit ki lehessen dolgozni s vgre is lehessen hajtani. A katonai egysgek inteligensen viselkednek. Alapfelllsban kvetik s lvik (vagy legalbbis harcolnak, ha nem mindenkinek jutott puska :-) az ellenfelet, ami zavar lehet egyes esetekben, de ezt is meg lehet vltoztatni. Olyan kis rszletekre is figyeltek, hogy pl. a replgpek a repltrre leszllnak, illetve onnan felszllnak, s a lgi csatk is nagyon lvezetesek. Igazn nincs mire panaszkodnom ennl a jtk tulajdonsgnl.

A jtk kezelfellete tgondolt s jl ttekinthet. Nhny esetben kis fejtrst okozott, hogy az adott tevkenysget hogyan vgeztessem el az adott egysggel, de kis kattintgats, illetve a jtklers alapjn hamar megolddott a problma. Nem is hiszem, hogy egy ennyire komplex jtknl lehetsg lenne arra, hogy sokkal egyszerbben oldjk meg az interfszt.

Most sajnlom csak, hogy mg nincs mindenkinek 100 GHz-es gpe s NVIDIA GigaForce44-es krtyja :-), mert a grafikn bizony megltszik, hogy egyszerre 40-50 vagy akr tbb egysget is meg kell jelenteni a jtkban. gy azutn a klnbz egysgek tvolrl, norml szgbl szemllve ugyan jl nznek ki, de ha valamirt rkzeltettem a kpre, vagy az tvezet mozikban rkzeltettek egy egysgre, elgg lelomboz ltvnyt nyjtottak. A tankok, lvegek stb. is hogy gy mondjam elgg darabosak, de a katonk olyan bjvigyorral nznek vissza a jtkosra, hogy az mr inkbb szomor, mint nevetsges. Sajnos igazn a programozkat, vagy a grafikusokat sem lehet ezrt elmarasztalni. k mr rgen mondogattk, hogy knytelenek voltak a gpigny miatt kompromisszumot ktni, s ez lett a vgeredmny. Ettl eltekintve a grafika a jtk cljait tkletesen kiszolglja, jobb gpeken gynyren s gyorsan fut. Remlem egy pr v mlva, amikor a msodik vagy harmadik verzija jn ki a jtknak, mr olyan gpekkel rendelkeznk majd, hogy ha egy katonra rkzeltek, legalbb egy Max Payne vagy egy B.J. Blazkowicz nz vissza rm.

A jtk alatt kellemes httrzene szl vgig. Soha sem volt zavar, ezrt nem kapcsoltam ki, br termszetesen kikapcsolhat. A vrosunkban krbe jrva lehet hallani, amint a bnykban szorgalmasan kopcsolnak a polgraink, s minden fontosabb esemnyre fogyelmeztet a gp hangban is. A lvsek is jl szlnak, s letszerek. (Br mg nem stttem el egy kzpkori glya hajgyjt. :-) A hangok kellemesek s informatvak.

A jtk hangulata nagyszer, a sznvilg s a grafika illik a jtk komoly lptk koncepcijhoz. Szinte teljesen hinyzik belle a Red Alert 2-hz hasonlthat humor. Ha vals letbeli jtkhoz hasonltanm, akkor inkbb sakk, mint Ki nevet a vgn?. Persze ez nem jelenti azt, hogy ne lenne szrakoztat, inkbb azt, hogy a szrakozs ennl a jtknl a gondos s pontos stratgiai tervezsen s kivitelezsen alapul. No s persze az ellensg legyzsn!

Vgezetl annyit tennk mg hozz az rtkelshez, hogy brki, aki megveszi ezt a jtkot, igazndibl nem is egy jtkot, hanem egy jtk csomagot vesz, hasonlan a szz fle jtk egy dobozban jelleg sszelltsokhoz. nmagban az egyes jtk a ngy kldets sorozattal annyi szrakozst nyjt, amennyit gyakran nem kapunk meg egy-egy tlagos jtkkal, s akkor mg ott vannak az egyes s tbbes jtkok, valamit a kldetsszerkeszt is. Ez utbbi pedig a biztostk arra, amennyiben valaki mr oda-vissza jtszott a fentebb felsorolt lehetsgeket, csak felmegy az internetre, s letlti egy msik rajong legjabb jtkkldets eposzt. Kivncsi vagyok r, hogy lesz-e olyan magyar rajong, aki elkszti mondjuk az Egri Csillagok Empire Earth vltozatt?

Blade (PC Dome)

2001-12-27

[13 levl]
[16 kp]

Empire Earth

Fejleszt: Stainless Steel Studios
Kiad: Sierra
Forgalmaz:



Pozitvumok:
Hihetetlen mennyisg kldets
Vltozatos egyszemlyes jtk
Jl megvalstott multiplayer jtk
Kellemes zene, informatv hangok
Fejlett kldets szerkeszt
Komoly mestersges inteligencij ellenfl

Negatvumok:
A grafika rkzeltsnl gyenge
A kezdknek taln tl sok lehetsg



rtkels
Grafika 8
Hangok 9
Jtszhatsg 10
Hangulat 10


 
Cheat
Nv:

zenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Dtummr
2025. Mjus
HKSCPSV
28
29
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
<<   >>
 
Idmgus
 
Mennyien vagyunk?
Induls: 2005-08-03
 

A PlayStation 3-ra jelentõsen felborultak az erõviszonyok a konzolpiacon. Ha érdekel a PS3 története, akkor kattints ide    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran! Mese, mese, meskete - ha nem hiszed, nézz bele!    *****    Az Anya, ha mûvész - Beszélgetés Hernádi Judittal és lányával, Tarján Zsófival - 2025.05.08-án 18:00 -Corinthia Budapest    *****    &#10024; Egy receptes gyûjtemény, ahol a lélek is helyet kapott &#8211; ismerd meg a &#8222;Megóvlak&#8221; címû írást!    *****    Hímes tojás, nyuszipár, téged vár a Mesetár! Kukkants be hozzánk!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kiköt&#245; felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG