Empire Earth
Empire Earth
Bejelentkezs
Felhasznlnv:

Jelsz:
SgSg
Regisztrci
Elfelejtettem a jelszt
 
Empire Earth
 
Empire Earth II
 
Kzvlemnykutats
Szavazz, mert fontos, hogy minl jobb legyen az oldal!
Foglalkozzunk a msodik rsszel is?

Igen, csak azzal!
Jl hangzik, azt mondom igen
Nem ismerem, bemutathatntok.
Lnyegtelen, megfelelel nekem az els rsz is
Ne, semmikpp
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 
Men
 
Empire Earth II bemutats

              Empire Earth 2
 
2005.05.22.

Az Empire Earth II egy igencsak nagyszabs jtk, mit nagy, grandizus. Nem csak azrt, mert hatalmas idszakot lel t, hanem mert rengeteg lehetsg rejlik benne - rengeteg varici, taktika. Ugyanakkor az is elmondhat rla, hogy nem az alkalmi jtkosoknak szl, hanem az "elitnek". A jtk mrethez bizonyos fok bonyolultsg is prosul, amihez mg hozzjnnek az jdonsgok is, amiket szintn meg kell tanulni. De ha hajland az ember rkat ldozni a tanulsra, akkor a jtk meghllja, mert ha belejvnk, akkor hossz-hossz heteket, hnapokat tlthetnk el vele.


Nem volt nagyobb ez a piramis??

Hasonlan az Empire Earth-hz, a folytats is egy hatalmas szeletet dolgoz fel az ember trtnelmbl, kezdve az emberisg igen korai szakasztl. m most inkbb bizonyos korszakokra koncentrl a jtk, a trtnelem azon szakaszaira, amikor egy-egy civilizci nagyobb lpst tett, legyen az kulturlis, vagy technikai elrelps. Tulajdonkppen csak a kezdet adott, mert aztn ksbb lthatod a korbban nyilakkal harcol npedet nukleris- s lzerfegyverekkel kzdeni. Na igen. Akkor most el lehet dnteni hogy a hbor elbbre vitte az emberisget, vagy inkbb htrltatta azt.
Hrom nyolc kldetsbl ll kampny kveti vgig Korea, Poroszorszg, s az USA trekvseit egszen a kezdetektl, s hogy meddig, az csak rajtunk ll. Mindhrom nagyon izgalmas, s kellen vltozatos ahhoz, hogy vgig rdekes maradjon a jtk. A kldetsek jl megszerkesztettek, s ami kln j, hogy nem felttlenl kell meglni mindenkit a plyn a gyzelemhez - ami szp is lenne a jtk mreteit figyelembe vve. A nehzsg vltoz, egy-egy kldets kifejezetten nagy kihvs jelent, pl. amikor a poroszokkal harcolunk Napleon ellen. Ehhez prosul mg egy egszen kifinomult AI. Az ellensg aprbb tmadsokkal igyekszik kipuhatolni a gyenge pontjainkat: ahol csnyn kikap, ers a vdelem, ott valsznleg ne szmtsunk jabb tmadsra, viszont ahol vrrel-verejtkkel vertk vissza, ott valsznleg gyorsan jbl feltnik.
A sima egyjtkos mdok kztt rsz vehetnk olyan csatkban, amelyek nem csak az adott hborban jelentettek fordulpontot, hanem a vilg alakulsban is. Normandiai partraszllsnl s knai Hrom Kirlysg konfliktusban is harcolhatunk mindkt oldalon, s nem kell a trtnelemknyvekre hagyatkozni, az elbbi pldnl nyugodtan nyerhetnk a nmetekkel is.
Visszatrve az elejn emltett bonyolultsgra: az egyik oka ennek az az irnyts. A sok extra dolog miatt (citizen manager, war plan, s picture in picture, ezekrl mindjrt tbb sz esik) annyi gyorsbillentyt kell megtanulni, mint a rosseb. s ellenttben a legtbb stratgiai jtkkal, itt nem lehet megkerlni ket, ha jl akarunk jtszani, lvezni szeretnnk, akkor muszj megtanulni. Na j, egyjtkos mdban mondjuk a pause-zal sprolhatunk egy kicsit, de tbbjtkos mdban nem! Ez a szomor igazsg.


Az kor. Mit is tettek a rmaiak rtnk?
De azrt akadnak benne jpofa jdonsgok is, mint pldul a "Citizen Manager". Ez a tipikus RTS-es gyjtgetst knnyti meg. Tulajdonkppen egy trkprl van sz, ahol a bnykat, meg a tbbi rclel helyet ltjuk, s pr knnyed mozdulattal azonnal munkra brhatjuk a potyzkat. Nagyon egyszer kezelni, knnyen s hatkonyan szervezhetjk meg az erforrs begyjtst. Egyetlen hibja, hogy br a bnykat ltjuk rajta, a polgrokat nem.
A "picture in picture", azaz kp a kpben funkci segtsgvel hat klnbz helyen llthatunk le kamerkat, s kvethetjk nyomon az ott trtn esemnyeket a kperny jobb als sarkban. A hat kpet az F1-F6 billentykkel vlthatjuk. Ez igazbl egy tk j tlet. Mert pldul mg egy hatalmas csatt figyelnk s irnytunk a nagy kpen, addig fl szemnket otthon tarthatjuk, s figyelhetjk a gazdasgot, vagy hogy nem akar-e valaki htba tmadni. A kmeknek is fontos szerepk van, ket is nyomon kvethetjk.
Mg egy jts van, amit eddig mg nem-igen lthattunk, az az un. "War Plan". Bejn egy trkp, amin vonalakat s karikkat rajzolva elkszthetjk a haditervet, amit aztn tkldnk a szvetsgeseinknek, legyen az ember, vagy szmtgp. sszehangolhatjuk a tmadsokat, jl kihasznlhatjuk a szvetsg nyjtotta elnyket, egyeslt hadseregeket.
Nagy hangslyt kap a diplomcia is, aminek rsze az elbb emltett haditerves dolog is. A trkpen brkivel szvetsgre lphetnk, krds hogy kiben bzunk s kiben nem (ez multiplayerben azt hiszem mg fontosabb). Igazbl ez a brkivel sz nem is igaz, mert a trtnelem korltozza a lehetsgeket. St, tovbb lptek: katonai segtsgen kvl terleteket adhatunk t, st, mg azt is meghatrozhatjuk, hogy milyen egysgek lphetik t a hatrunkat. Skirmish mdban pldul egyszerre 10-en lehetnk a plyn (lehet az ember s/vagy AI vezrelt np is), gy multiban fontosabbak a diplomciai kapcsolatok, mint gondolnnk.

Rohadt kd, rohadt ellensg, rohadt Steve Alan!
A tbbjtkos mdban ltezik egy un. handicap-rendszer is, aminek segtsgvel jelents elnyre tehet szert egy jtkos gazdasgilag, vagy katonailag, belltstl fggen. Hogy ez mirt j? Mert gy egy totl kezd s hardcore stratga is lvezetesen tud egyms ellen jtszani. Kiegyenltdnek az eslyek, ezrt mindenki lvezheti a jtkot, az mg izgalmasabb lesz. De ezen kvl mg sok-sok lehetsg rejlik a EE2-ben, csak fel kell fedezni ket. Egy meccs folyamn pldul pontokat gyjthetnk hrom terleten: a katonai irnytsrt, a birodalom s a gazdasg szervezsrt. Aki a legjobb volt ezeken a terleteken, az klnbz bnuszok kzl vlaszthat magnak egyet, ami ersebb, vagy gyorsabb, sszessgben hatkonyabb teszi az egysgeit.
A jtkmenetet befolysol tnyezk kzl rdemes kiemelni az idjrst. Hamar megtanuljuk majd, hogy mikor rdemes hadjratot indtani. Nyron jk a ltsi viszonyok, gyorsan haladnak az egysgek, de viharban, tlen mindez az ellenkezjre vlt. Ugyanakkor ebben rengeteg taktikai lehetsg is rejlik, ugyanis br tlen, rossz idben rossz tmadni, ugyanakkor lehet hogy az ellensg abszolt nem szmt r. Bzni kell a j taktikai rzknkben, s persze mg jobban a kmeinkben! :)
Az egyetlen dolog, ami fordtva slt el a jtkban, az az utak bevezetse volt. Ezeken elvileg sokkal gyorsabban haladnak az egysgek (mr az korban is nagyon fontosak voltak az utak), de valami csnyn benztek a ksztk. Ha van A s B pont kztt egy nylegyenes utunk, az egysgek akkor is letrnek rla. Ez hagyjn, de a hdon simn kpesek beragadni, akadlyozni a tbbieket. Borzaszt.

Mr csak a Jedik hinyoznak…
Grafikai tren nem brillrozik a jtk, de mg a megfelel kategriba esik, figyelembe vve a jtk komplexitst. A f problma az pletek s az egysgek hasonlsga. Persze mindegyik npnek klnbz egysgeik vannak, az adott korban mgis nagyon hasonltanak egymsra, mg kt alapveten ms civilizcinl is. Mg ha nem is alkalmatlankodunk a sablonos kinzet miatt, a grafika akkor is elmarad a mai kor szintjtl. Egyedli kivtel ez all az idjrs effektjei, amelyek fantasztikusak! De az animci durva, gy ltalnossgban elmondhat, hogy mindenbl hinyzik a rszletessg.
Az egysgek "benygsei" ismtldnek, egy id utn frasztv s unalmass vlnak. A httrzene mr sokkal jobb, klnbz stlus muzsika jr minden civilizcihoz. Tbb dallam is flbemsz, de itt is elmondhat, hogy egy id utn unalmass vlnak.

sszessgben gy gondolom, hogy a fent emltett hinyossgok szinte eltrplnek a rengeteg pozitvum mellett. sszetettsge ellenre vagy ppen azrt nagyon lvezetes mind az egy- mind a tbbjtkos md, s a sok lehetsgnek ksznheten hossztvon is j szrakozst nyjt. A j jtkhoz szinte elengedhetetlen gyorsbillentyk magolsa lehet csupn visszataszt, de ez is inkbb a kezdknek. Mindenesetre rdemes kiprblni, s a szoksosnl egy kicsivel tbb idt sznni a tanulsi fzisra.

Empire Earth II
Kiad: VU Games
Megjelens: 2005. 3.
Hivatalos weboldal: http://www.empireearth2.com/home.html

rta: Gmesi Szabolcs "GeNeZiS" I 2005. 05. 22.
Kicsit nehz lehet a kezdknek, s a grafika is gyenge, de egy nagyszabs jtkrl van sz, kevs hibval, sok jtklehetsggel, nagyszer jtklmnnyel.
Pozitvumok:
vltozatos, izgalmas jtkmenet, sok lehetsg, j mutiplayer

Negatvumok:
gyenge, sablonos grafika, utat nem tall katonk

 
Cheat
Nv:

zenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Dtummr
2025. prilis
HKSCPSV
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
02
03
04
<<   >>
 
Idmgus
 
Mennyien vagyunk?
Induls: 2005-08-03
 

A PlayStation 3-ra jelentõsen felborultak az erõviszonyok a konzolpiacon. Ha érdekel a PS3 története, akkor kattints ide    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran! Mese, mese, meskete - ha nem hiszed, nézz bele!    *****    Az Anya, ha mûvész - Beszélgetés Hernádi Judittal és lányával, Tarján Zsófival - 2025.05.08-án 18:00 -Corinthia Budapest    *****    &#10024; Egy receptes gyûjtemény, ahol a lélek is helyet kapott &#8211; ismerd meg a &#8222;Megóvlak&#8221; címû írást!    *****    Hímes tojás, nyuszipár, téged vár a Mesetár! Kukkants be hozzánk!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kiköt&#245; felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG